סטוריטלינג או סטוריסלינג - מה כדאי לי ללמוד?
סטוריסלינג וסטוריטלינג הם שני מושגים המשמשים לעתים קרובות כחלופות אך יש להם הבדלים ברורים. סטוריסלינג מתייחסת לאמנות השימוש בסיפורים כדי למכור מוצר או שירות. זוהי אסטרטגיה שיווקית שבה מותג יוצר נרטיב שמתחבר לקהל היעד שלו ומשכנע אותו לבצע מעשה, כמו ביצוע רכישה. מטרת ה-storyselling היא ליצור חיבור רגשי בין המותג ללקוח ולהפוך את המוצר או השירות למושך יותר.
מצד שני, סטוריטלינג הוא מעשה של העברת סיפור. זה יכול להיות למטרת הבהרת של נרטיב אישי, סיפור בדיוני או סיפור מותג. ניתן להשתמש בסטוריטלינג בהקשרים שונים, כולל בידור, חינוך או שיווק. המטרה העיקרית של סטוריטלינג היא למשוך ולשעשע קהל, ולעזור לו להבין מושג, מצב או אירוע.
מה כדאי ללמוד - סטוריסלינג או סטוריטלינג?
כדאי ללמוד תחומי העשרה שיכולים לסייע לכם בקריירה האישית. סטוריסלינג הוא כאמור יישום ספציפי של סטוריטלינג בהקשר של שיווק, בעוד שסטוריטלינג הוא מושג רחב יותר שניתן ליישם בהקשרים שונים. גם המשתמשים בסטוריסלינג וגם המשתמשים בסטוריטלינג, שואפים להתחבר לקהל ולעורר רגשות, אך לסטוריסלינג יש מטרה נוספת והיא לעודד את הקהל לנקוט בפעולה, כגון רכישה.